L'Escola
de Teatre
del Casal

L'Escola de Teatre del Casal vol ser un referent al territori en la formació en arts escèniques. El nostre objectiu és oferir una formació de qualitat rica i diversa, que contribueixi a un desenvolupament integral de la persona i prenent com a punt de partida uns valors, continguts i metodologies que s'adaptin a cada grup i facilitin un acompanyament respectuós al ritme intern de cada persona.

​

Busquem oferir classes de cant, teatre, dansa, moviment i circ per a totes les edats però també acompanyar i assessorar aquells artistes i companyies que volen fer un pas més cap a la professionalització i oferir tallers de disciplines concretes.

_MG_1523.jpg
Marta.jpeg

Un nou repte

Vilafranca, capital del Penedès per la seva riquesa i vitalitat cultural, necessita una Escola d'Arts Escèniques que sigui un referent territorial, local i comarcal. Una escola amb un projecte pedagògic clar, ambiciós, flexible i innovador, que estigui arrelada a la cultura. Que impliqui famílies i alumnat, que s'obri a la societat i que sigui capaç de crear múltiples sinergies amb entitats, associacions, escoles, fires i festivals...

Una escola inclusiva, amb una oferta formativa rica i variada, que atengui a la diversitat d'interessos, edats i perfils de la població. Capaç de variar, d'innovar i d'adaptar-se a la demanda i al canvi constant. I que, més enllà de formar en uns continguts i una metodologia, faci un acompanyament proper i respectuós amb el ritme intern de
l'alumne, educant en valors, en esperit crític i creatiu. Una escola que vetlli pel desenvolupament integral de la persona.

​

Crec que tot això es pot fer gràcies a un bon lideratge, a un bon equip de professorat, cohesionat, consolidat i implicat en el projecte i sobretot gràcies al Casal, institució centenària i referent, que compta amb els recursos idonis per aixoplugar i impulsar una Escola d'Arts Escèniques.

​

Crec fermament en el Teatre com una gran eina pedagògica de transformació personal i social que pot anar molt més enllà de formar actors, directors o dramaturgs. El teatre et permet coneixe't a tu mateix, obrir-te de mires, escoltar, empatitzar, observar, comunicar, expressar. Et dóna eines i recursos per potenciar les teves fortaleses, i convertir les teves debilitats en virtuts creatives. En definitiva, t'ensenya a ser millor persona.

Marta Casa Ayats, directora de l'ETCV

CC5T0008.JPG

Del 2003 a avui

El 2002, el Casal - Societat La Principal va iniciar les gestions per crear un espai formatiu teatral, perquè a Vilafranca no n'hi havia cap. El 2003 va néixer l'escola, dirigida per la Rosa Florido i la Rosa Gonzales, presentant una ambiciosa programació de cursos per infants, joves i adults i també cursos monogràfics, acompanyada d'un programa de masterclass i acollint actors i directors molt destacats. Des d'aleshores, el projecte ha comptat amb set equips docents, i el proper 18 de setembre s'iniciaran les classes a càrrec del nou equip, format per 12 professionals de les arts escèniques.

​

Dues dècades en les que l'escola ha format a centenars d'alumnes de totes les edats i ha teixit complicitats amb tot el conjunt del sector de les arts escèniques, i de forma especial amb l'amateur, amb qui duem a terme anualment des de la celebració del Dia de l'Associacionisme Català fins la celebració del Festival Escena Penedès.